FANDOM

Wchodzicie do kamienicy, mijasz jakąś staruszkę na schodach, po czym dziewczyna wprowadza Cię do mieszkania. Czujesz charakterystyczny zapach starego budynku. Mieszkanie wydaje się bardzo ciche- grube mury starego zabudowania skutecznie chronią je od ulicznego gwaru. Od progu widzisz mnóstwo elektronicznych urządzeń, a w pokoju, do którego Cię prowadzi, kilka komputerów. 

Nawet jak na sprzęt z 21 wieku - myślisz- wygląda imponująco.

- Słuchaj- mówi dziewczyna- siadaj i słuchaj. Nie pytaj o nic. Wiem po co tu jesteś bo od miesięcy podsłuchuję komunikację wewnątrz Twojej organizacji. Chcę się wydostać z tego przeklętego miasta, dlatego Ci pomagam.

Musisz wysłać wiadomość do wszystkich mieszkańców na raz- to już wiesz. Ja wiem, z kolei, że nie masz o tym większego pojęcia. Oto kilka wskazówek:

Po pierwsze, musisz ominąć ochronę przed spamem, czyli filtry, które są stosowane aby niechciane wiadomości nie docierały do mieszkańców. W Twojej wiadomości nie może być zbyt wielu wykrzykników lub zwrotów w stylu "Kliknij tu" lub "Niesamowita okazja". Filtry od razu to wychwycą. Nie pisz też wyłącznie wielkimi literami, a używanie czerwonych lub jasno-zielonych czcionek też nie jest dobrym pomysłem. Uważaj też na to, by nie wysyłać wyłącznie jednego dużego obrazka. Filtry spamowe stwierdzą, że jeśli nie ma tam tekstu, to pewnie jesteś spammerem. który próbuje je oszukać wysyłając treść na pliku graficznym. Twoja wiadomość powinna być jasna, zwykła, zrozumiała. Wbrew pozorom, to, co chcesz przekazać nie powinno być wychwycone. Tu nikomu nie przychodzi do głowy to, że ktoś może przesłać wiadomość o świecie istniejącym poza murem.

Po drugie, musisz zdobyć bazę danych do wszystkich mieszkańców. W naszym świecie, kiedy ktoś rozsyła mailing, zbiera bazę danych. Sposobów zwykle jest kilka. Zwykle ludzie proszą o zapisanie się do newslettera w e-mailach transakcyjnych, które wysyłają do swoich obecnych i potencjalnych klientów. Proszą, bo teoretycznie powinni mieć ich zgodę, zanim wyślą im taki newsletter. Oprócz tego, organizują konkursy i promocje, zachęcające do zostawienia adresu jeśli chce się z nich skorzystać. Czasem zbierają nawet adresy na małych kartkach, korzystając z tego, że ktoś może chcieć zostawić swój e-mail (np. w sklepie przy sprzedaży czy na targach lub konferencjach). Umieszczają także tzw. formularz opt-in na stronie internetowej, zachęcający aby ktoś zostawił swój adres email oraz imię. Często stosują tzw. procedurę double opt-in, która wymaga potwierdzenia przez subskrybenta, że to rzeczywiście on zostawił swój adres. Wówczas są kryci. Ale Ty nie masz czasu na takie rzeczy, więc jesli chcesz dowiedzieć się wiecej o opt-in i double opt-in to nasz wujek Google z chęcią Ci pomoże :) Ty potrzebujesz całą bazę danych wszystkich mieszkańców. Wiem, od kogo możesz ją uzyskać. Tu jest jego adres. Napisz do niego, na pewno od razu Ci odpisze i bedziecie mogli się spotkać.

Tyle ode mnie, więcej nie mogę Ci pomóc. Ruszaj, zanim ktoś zorientuje się, że Ci pomagam!

Wychodzisz z pokoju. Masz wrażenie, że wszystko dzieje się tak szybko. Słyszysz swoje kroki, ale myslisz cały czas o tym, co powiedziała Ci dziewczyna. Znów czujesz charakterystyczny zapach starego budownictwa. Chcesz jeszcze o coś zapytać, ale dziewczyna niemal wypycha Cię z mieszkania i zamyka za Tobą drzwi. Rozwijasz kartkę, którą Ci dała i widzisz adres email:

martin@revidea.pl

WYSYŁAM EMAIL

WYRZUCAM KARTKĘ