FANDOM

Podchodzisz bliżej, nalewasz sobie kawy i przysłuchujesz się rozmowie dwóch osób, które stoją nieopodal.

- Nie było najgorzej- mówi jedna z nich. - Większość z tych treści spokojnie możesz znaleźć w internecie. Wpisujesz w Google "Konferencja Mail My Day" i możesz znaleźć ciekawe wystąpienia na temat e-mail marketingu z jednej z warszawskich konferencji.

- No tak - mówi druga. - Chociaż ja dopiero zaczynam e-mail marketing w swojej organizacji i treść na temat istoty grafiki w newsletterach, call to action i linku do rezygnacji z subskrypcji to były dla mnie nowe rzeczy.

- Rozumiem. No więc, podsumowując, pamiętaj o tym, żeby newsletter był graficzny, a nie tylko tekstowy. Z resztą dobrze jest, kiedy w samym newsletterze masz tylko fragmenty treści, które po kliknięciu przenoszą czytelnika na Twoją stronę internetową. W ten sposób generujesz ruch na stronie.

- Racja, tylko nie do końca jasno było wyjaśnione jak ma być skonstruowane to "call to action"...

- Chodzi o to, żeby newsletter zapraszał czytelnika do zrobienia czegoś, a nie stanowił wyłącznie podanej dawki informacji. Chodzi o zaangażowanie do działania. Może do przeczytania więcej, albo do kupna, albo do wzięcia udziału w konkursie czy promocji.

- Ok, a ten link do rezygnacji zawsze musi być?

- Wiesz, chodzi o to, żeby być fair w stosunku do ludzi, do których wysyłasz wiadomość. Dając im możliwość rezygnacji z newslettera, dasz im jednocześnie wybór. Poza tym, jeśli oni nie chcą Twojej wiadomości, to będą klikać USUŃ albo SPAM gdy ją dostaną. W ten sposób twoja reputacja wśród serwerów pocztowych będzie maleć i co raz częściej twój newsletter tak czy inaczej będzie trafiać do SPAMu. Więc te 3 rzeczy uważam za bardzo istotne: grafika, call to action i link do rezygnacji z subskrypcji.

- Dobra, dość gadania o e-mailach i newsletterach. Co u Ciebie poza tym?

W tym momencie przestajesz słuchać, zdając sobie sprawę, że to wystarczająca ilość informacji, żeby stworzyć treść takiej wiadomości. Przypominasz sobie też, że musisz przecież mieć bazę danych wszystkich mieszkańców, żeby mieć do kogo, wysłać tego maila. Dziewczyna mówiła coś o człowieku, który może Ci w tym pomóc. Ciągle jeszcze masz kartkę z jego adresem w kieszeni.

ROZMAWIAŁEM JUŻ Z MARTINEM I MAM BAZĘ DANYCH

SIĘGAM DO KIESZENI I ROZWIJAM KARTKĘ